Contacteer ons

Het is allemaal geen rocket-science... Wil je met ons spreken, mailen, chatten of appen? Het kan allemaal. Wij gaan graag met je in gesprek. Shoot!

Jouw bericht is verzonden. We nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Oops! Er ging iets mis. Sowieso is het Marijn zijn schuld.

Onze kantoren

Add Value telt tot op vandaag 3 kantoren, yay!

FAQ

Veelgestelde vragen bij ons

Hoe komen we aan nieuwe klanten en is er een selectieproces daarin?

Doordat wij  vrij goed weten wat er speelt in onze niche-markten, hebben we ook vrij snel door met wie we samen willen werken. Omdat goedlopende bedrijven continue met goede mensen in contact willen komen, hebben ze ook vaak plek voor een recruiter zoals wij. We kunnen en willen niet met iedereen samenwerken. Het is voor ons belangrijk dat we er zelf enthousiast van worden, dat we prettig samenwerken en dat we mensen oprecht aan kunnen raden er te gaan werken. Geloven we er niet in, dan gaan we het ook niet doen. Daarvoor is onze reputatie en de match die we willen maken te belangrijk.

Waarom zou ik een externe recruiter inschakelen als ik ook een interne recruiter aan kan nemen?

Omdat externe recruiters een enorm voordeel hebben tegenover interne recruiters: Wij kunnen professionals een keuze bieden uit verschillende partijen. Een interne recruiter kan alleen matchen op kennis en match met het bedrijf. Omdat de externe recruiter meer in portfolio heeft dan 1 opdrachtgever, is hij voor de professional een effectievere gesprekspartner.

Wij werken vanuit het buitenland is dat niet lastig?

Dat is gelukkig niet lastig meer. Wij werken sinds 2010 vanuit het buitenland, dus wij weten niet beter. Dankzij de Corona-crisis en de daaropvolgende explosie van het thuiswerken is het gelukkig meer geaccepteerd dat de locatie vanaf waar je je werk doet er nauwelijks toe doet. We lopen gewoon al jaren voor de muziek uit :).Dankzij Teams en Zoom hebben we goed face-to-face contact met de klanten en professionals. Uiteindelijk beslissen de klanten en professionals of ze met elkaar in zee gaan, dat zij elkaar in de ogen willen kijken is niet meer dan normaal. Onze kracht zit hem in het onderhouden van het netwerk ten behoeve van onze opdrachtgevers en er door middel van goede vragen achterkomen wat de wensen, persoonlijkheid en dergelijke van de partijen zijn. En daarvoor is echt geen fysiek kantoor in Nederland nodig, dat is ook wel gebleken in de afgelopen jaren.

Hoe komen we bij jou, de professional terecht?

We komen op 1 van de volgende 3 manieren bij jou terecht:We hebben namens onze opdrachtgevers op Linkedin gezocht naar professionals die voldoen aan bepaalde (vaak technische- en locatie) criteria. We hebben je naam doorgekregen vanuit ons netwerk. Wij vragen namelijk altijd om referenties, geheel discreet natuurlijk. Goede mensen kennen goede mensen tenslotte.Onze opdrachtgever heeft specifiek gevraagd je te benaderen. Dit omdat ze dit zelf niet kunnen, willen of gewoon politiek onverstandig is. Of omdat ze erop vertrouwen dat wij dat beter kunnen doen dan hun eigen recruitment afdeling.

Heb je garantie als klant of kandidaat zijnde?

Wij spreken met de bedrijven een vaste periode af waarin we een vinger aan de pols houden, en in het – zelden voorkomende geval – dat iemand in die periode besluit te stoppen of wordt verzocht te stoppen, hebben we heldere afspraken waarin een deel van de recruitment vergoeding wordt gecrediteerd. We werken bewust niet met ‘kostenloze vervanging’, omdat dat tekortdoet aan de complexiteit van het goed invullen van een positie.  Richting professionals hebben we de volgende garantie: Als je er snel achterkomt dat de positie toch niet past, dan zorgen wij ervoor dat we samen met jou allereerst gaan kijken wat de oorzaak van het probleem is, welke verwachtingen niet goed gewekt waren en wat er gedaan kan worden om de situatie te verbeteren.  Als blijkt dat er geen verbetering mogelijk is, dan gaan we voor jou zo snel mogelijk een of meerdere gesprekken inplannen, omdat onze verplichting naar jou is dat we een passende positie hebben.Onze garantie is dat we willen dat jij als professional of opdrachtgever tevreden bent over onze samenwerking, en daar doen we alles voor.  

Nemen we ook referenties af?

Wij nemen wel referenties af, maar doen dat A) niet zonder dat de professional daarvan op de hoogte is, en B) alleen als de opdrachtgever daarom vraagt.Verder zijn wij niet verantwoordelijk voor de beslissing tot aanname aan de hand van een referentie. Wij doen onze uiterste best om de onderste steen boven te krijgen en goede vragen te stellen maar kunnen niet garant staan voor de referent (gelukkig is dit nooit voorgekomen, maar het is wel belangrijk om te vermelden).

Wat is Roble, waarom Roble, en wat is het verhaal?

Roble recruitment is een zusterbedrijf van Add Value. Roble focust zich op de .NET Development en Front-End Development rollen, waar Add Value zich focust op de Cloud, CRM, Productivity, BI & Data, ERP en Change & Adoptie. We delen hetzelfde kantoor in Palma de Mallorca. Samen kunnen we veel van onze relaties een one-stop-shop aanbieden op het gebied van Permanent Recruitment.

Waarom als professional werken met recruiters als je al wordt doodgegooid met vacatures?

Ondanks dat recruiters deze vraag - in een “wij van WC Eend adviseren WC eend - wijze’’ hebben beantwoord, gaan we het toch nog een keer proberen:Waarom werk je samen met een makelaar als je een huis wilt kopen of verkopen? Waarom vergelijk je verschillende verzekeraars als je een nieuwe polis af wilt sluiten? Waarom bezoek je een prijsvergelijker als je een vakantie wilt boeken? Omdat je door de verschillende bomen het bos onmogelijk kan zien en het kortzichtig is om alleen op de eerste beste aanbieder in te gaan. Daarom bestaan er partijen die vraag en aanbod bij elkaar brengen.  De vraag is hoe goed ze dat doen, en dat is een hele andere discussie. Wat wel als een paal boven water staat is dat een goede, betrouwbare tussenpartij je kan helpen met inzchten en advies en deuren kan openen die anders gesloten blijven of waarvan je het bestaan niet af weet.

Wat is de rol van Add Value Recruitment in het recruitment proces?

Laten we beginnen met wat we wel doen: 90% van onze trajecten zijn op basis van Werving en Selectie, waarvan 75% weer op basis van no-cure no-pay is. We werken voor zowel de professional als de werkgever, al rekent de werkgever met ons af in het geval van een succesvolle bemiddeling.Add Value helpt bedrijven met het vinden, enthousiasmeren en aan tafel krijgen van professionals. En we helpen professionals met het leggen van contact met potentiele werkgevers. Wij netwerken dus voor alle betrokkenen. In de processen hebben we een ondersteunende en adviserende rol, waarin we de belangen van onze relaties voorop stellen.

Vissen we niet allemaal in dezelfde vijver (Recruiter, Inhuis recruiter, concurrentie)?

Een veelgehoorde vraag die we graag beantwoorden: Het aantal professionals in het vakgebied is beperkt, dus op een bepaalde manier is dat waar. Anderszijds, het gaat er natuurlijk niet om of je de professional kan identificeren. Dat kan iedereen met een Linkedin account. Het gaat erom of je een band opbouwt in je netwerk of dat je alleen komt ‘halen’. Wij werken bewust volgens de ‘het is een marathon, geen sprint’ filosofie. Dus wij investeren non-stop in ons netwerk en bouwen aan onze goodwill. Dat kunnen we doen omdat we gespecialiseerde recruiters zijn die op aangename wijze actief zijn in de markt.

Wat doet Add value anders dan andere partijen?

Glad ijs alert, want we werken natuurlijk allemaal als recruiters, dus zo verschrikkelijk veel kunnen we niet anders doen aangezien het werkveld beperkt is. Wat we wel kunnen zeggen is dit: We zorgen ervoor dat we niche recruiters zijn wiens werk het is om alle betrokkenen in een markt te leren kennen en zo te weten wat er speelt. Daardoor kunnen we een echte sparringspartner zijn voor alle betrokkenen. Verder zijn alle recruiters gecertificeerd in de technologie waar ze actief in zijn. Tot slot, we bestaan sinds 2010 en in die tijd hebben we een uitstekend trackrecord opgebouwd.